Zell am See – Grossglockner

Avagy a földi paradicsom a hegyvidék szerelmeseinek

Öt csodálatos napot töltöttünk ezen a káprázatos helyen két évvel ezelőtt, kedves barátommal és párjával. A lehetőségek száma szinte végtelen, mi igyekeztünk is kihozni belőle a maximumot. A magaslati kalandozásaim legjobb képeivel és emlékeivel ajándékozott meg a vidék. Nem lehet elégszer megköszönni útitársaimnak a szervezést, utazást és az ötletet. A közösen átélt pillanatokért érdemes igazán élni.

Kitzsteinhorn panoráma

Főhadiszállás elfoglalása

Szerda reggel indultunk útnak Győrből a Zell am See partján fekvő Schüttdorfba. Főhadiszállásunkat az Annika apartmanban rendeztük be. Csak ajánlani tudom. Modern, jól felszerelt, a házigazda nagyon segítőkész. A legvagányabb dolog viszont, amit kaptunk tőle és ezzel csillámporral hintette be nekünk a hetünket, az a Zell am See – Kaprun kártya volt. Ez a kártya nem megvásárolható, kizárólag egyes szállások foglalása esetén jár ajándékba a nyári időszakban ellátogató vendégeknek. Mit tud ez a kis papír, amiért hátast dobtunk? Nos szinte az összes felvonó ingyen használható, végtelenszer. Múzeumok, hajókirándulások, strandok, családi programok nagy része szintén ingyenesen, vagy kedvezményesen vehető igénybe.

Zell am See látkép

Szóval Annika, köszi.

Csodás panoráma bármerre tekints

Zellből aztán több felvonót is kipróbáltunk. Voltak teljesen zárt négyszemélyes vagy nyitott változatok. A kártyán lévő vonalkóddal szabadon használhattuk kedvünkre őket. A törzshelyünk mondhatni a Schmittenhöhe hegyvonulat volt ottlétünk alatt, melyről csodálatos rálátás nyílt a tóra és a környező hegyekre. Közös túrákkal és terepfutásokkal töltöttük napjainkat. Teret adtunk a testi lelki feltöltődésünknek. Nem kapkodtunk, minden részletet megfigyeltünk, olyan mélyre és erővel szívtuk be magunkba a csodát, mintha éppen a tenger mélyéről törtünk volna fel a levegőért.

Schmittenhöhe panorámafutás. Háttérben Zell am See.
Schmittenhöhe panorámafutás

Itt egészen 2000 méter magasságig is eljutottunk, hogy minden szegletét bejárjuk a tájnak. Az időjárásra egy percig sem panaszkodhattunk. Vidáman mosolygott ránk fénylő csillagunk, az utolsó nap lett csak szomorú, amikor mi is azok lettünk. Eljött az ideje a hazautazásnak.

Schmittenhöhe szabadon

Salzburg tetején

A történet persze nem ért ilyen gyorsan véget, hiszen a tökéletesen megtervezett edzőtáborunk még tartogatott számunkra meglepetéseket. A szomszédos település is ismerősen csenghet a kedves olvasóknak. A síelés szerelmesei előszeretettel választják uticéljuknak Kaprun városát, de nem kell szeretnünk a téli sportokat ahhoz, hogy minket is elvarázsoljon a hely és a bástyaként kiemelkedő hegycsúcs a Kitzsteinhorn.

Kitzsteinhorn

Zell am See kártyánkkal még itt is ingyen tudtuk használni az első felvonót, ami felvitt minket 2450 méterig. Majd átszállás után fel a csúcsig. Az osztrákok tényleg nagyon értenek a turizmushoz, hogyan lehet feldobni és még színesebbé tenni Salzburg tartomány egy ikonikus hegycsúcsát. 360 fokos betekintés minden irányba a panoráma plattformról. Tökéletes rálátás a Grossglocknerre, amit a hegy gyomrán keresztül érünk el. Megspékelve egy kis történelemmel, hegyi kristályokkal és természeti kincsekkel. Valamint külön teremben egy videót is megnézhetünk, ami felrepít minket a magasba, hogy madártávlatból szemléljük a tájat.

Hogy sportértéke is legyen a napnak egy kis terepfutást is beékeltünk az agendába. Ezért sportosan is öltöztünk és a középállomáson átmozgattuk izmainkat. Ha csak eddig merészkednénk is akad bőven látnivaló, de nem érdemes kihagyni a csúcspanorámát. Akár egy órát is el lehet tölteni itt, ha pedig megéheznénk arra is ad megoldást a kimondhatatlan nevű Kitzsteinhorn.

Ha azt hinnétek, hogy itt véget is ér a sztori, akkor elárulom. Nem!

Néhány izzadságcseppnek bizony még le kell gördülnie arcunkról, hogy megismerjük határainkat. Elérkeztünk hát vakációnk legkeményebb feladatához, németül a Grossglockner Hochalpenstrasse meghódításához.

Kitzsteinhorn csúcsfotó. Szemben a Grossglockner.
Kitzsteinhorn csúcsfotó. Szemben a Grossglocknerrel.

Grossglockner panorámaút

Ausztria és az egész Alpok leglátványosabb és leghíresebb panorámaútjai között tartják számon, mely a Hohe Tauern Nemzeti Park grandiózus, magashegységi tájain kanyarog, összekötve Karintiát és Salzburg tartományt. A 48 km hosszú, általában májustól októberig járható alpesi úton több mint 2500 méteres magasságig autózhatunk fel. Testközelből figyelhetjük meg Ausztria legnagyobb gleccserét és farkasszemet nézhetünk az ország legmagasabb hegycsúcsával, a Grossglocknerrel.

Grossklockner panorámaút

Időben keltünk és 7 óra előtt már nyeregben voltunk. Az elképzelés ugyanis az volt, hogy az utat kerékpárral teszzük meg. A valóságban ez kicsit másképpen alakult.

A hőmérséklet a lenti régióban egészen kellemes volt. Bemelegedni nem igazán volt ideje az izmainknak ugyanis a parkolótól (~1200m) néhány száz méter megtétele után máris emelkedni kezdett az út. Persze mi másra számíthattunk volna? Az útvonal káprázatos, az aszfalt minősége mint a Forma1-es pályáké. Számtalan drága sportautó és motor száguldott el mellettünk, ahogy hagytuk magunk mögött a kanyarokat. Egészen 2400 méter fölé emelkedtünk megküzdve a természet elemeivel és magunkkal. Az Edelweissspitze oltalmat nyújtó Hüttéjében megpihentünk és úgy döntöttünk mára ennyi elég lesz.

Edelweissspitze

A józan ítélőképesség

Nehéz de bölcs döntést hoztunk. Az utat valószínűleg meg tudtuk volna csinálni, de hát vissza is kellett jutni az autóhoz épségben. Így visszafordultunk, hogy újra visszatérjünk civilben és elegánsan. Majd kényelmesen kiélveztük a Kaiser-Franz-Josefs-Höhe (2369 m) látogatóközpont által nyújtott lehetőségeket.

A négy szintes épületegyüttes számos tárlatnak és kiállításnak ad otthont. A közelben ösvények tucatjain barangolhatunk mormotákat figyelve. A Swarowski megfigyelőtoronyt se hagyjuk ki. Az izgalmas kiállítás mellett igen erős távcsövek segítségével még a Grossglockner csúcsot meghódító magashegyi túrázókat is észre lehetett venni.

Még mindig tudnék nektek mesélni erről a fantasztikus hétről, hiszen ellátogattunk a Ferleiteni vadasparkba. Tettünk egy hajókirándulást a zelli tónál, volt városnézés, extra edzések a hegyen. Hazafelé pedig még beugrottunk Salzburgba is csavarogni és megcsodálni a lélegzetelállító Mirabelli parkot.

Hogy visszajönnék még ezekre a helyekre? Naná, akár minden évben.

Ha tetszett a cikk kérlek látogass el a facebook oldalamra és nyomj egy lájkot. Így nem maradsz le a legújabb kalandokról. https://www.facebook.com/belifesome/

Út egy minőségi élethez

Olvastad már?

Megjelent a legújabb kiskönyvem!

Hasznos gondolatokkal és útmutatással egy minőségi élethez.

Kattints a képre és vidd el ingyen most!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük