Turracher Höhe csodái

Turracher Höhe egy földi paradicsom a sport és természetkedvelők számára. Sőt továbbmegyek, úgy hiszem nincs az a korosztály, aki ne érezné jól magát akár csak egy percig is ezen a kincses szigeten. Nincs az az alacsony energiaszint, amit ne tudna feltölteni reménnyel és vidámsággal az a rengeteg lehetőség, amit a vidék kínál számunkra.

Turracher Höhe a mostban

Kezdjük rögtön az ismerkedést egy kellemes túrával, mely a központból indul és a Turracher See-t köti össze a cirbolyákkal és vörösfenyőkkel körülölelt Grünsee-vel, valamint a Schwarzsee-vel. A kiindulási pont 1.800 méter tengerszint feletti magasságban található, ezt követően már alig visz felfelé az út. Jeltáblákkal kitűnően megjelölt vándor-körút (kb. 2 óra, 7,2 km), amely a Turracher Höhe legszebb helyeihez vezet. A családok a túra során a kiállított, óriási hegyikristályokkal, a „csendszigettel”, az érdekes információs táblákkal és a természet övezte játszóterekkel találkozhatnak.

Grünsee Turracher Höhe szomszédságában.

Nocky Flitzer, amit nem lehet abbahagyni

Mindezek után, ha szeretnénk felpörgetni a csodás látványtól lenyugodott és alig kitapintható pulzusunkat, vagy éppen a gyerekeknek szeretnénk örömet szerezni, akkor irány a Nocky Flitzer!

Ez nem más, mint egy alpesi bobpálya, amivel a kalandra vágyók leszáguldhatnak a völgybe 1.600 méteren keresztül. A pálya kanyarogva és meredeken indul 2.000 méteres tengerszint feletti magasságon, így futva keresztül alpesi mezőkön, miközben varázslatos panorámának lehetünk tanúi egészen a völgyig. Az igazi élményről ugratók, hullámok és három extra körpálya is gondoskodik.

Előtte azonban semmiképen ne hagyjuk ki a „Nocky’s AlmZeit” élményparkot, közvetlen a bobpálya kiinduló pontja mellett, ami számtalan szórakoztató és ügyességi feladatokkal köti le a család figyelmét és energiáját.

Turracher Höhe és Nocky a város szimbóluma.

Hogy milyen volt a bobpálya? Imádtuk! Napi programunk kötelező részét képezte, nem múlt el úgy nap, hogy ne csúsztunk volna le rajta. A gyerek mindenkiben ott van legbelül!

Kedvcsinálónak hoztam egy videót. Nem saját készítés, a mi kezünk végig a fékkaron volt, mert piszok nagy sebességre képes volt hirtelen felgyorsulni a jármű.

Természetesen itt még nem ért véget a kalandhétvége, vagy mondhatnám inkább sporthétvége?!

Terepcipőt fel!

A sportkedvelő embereknél véleményem szerint létezik egy hetedik érzék, hogy megtalálják a kihívásokat minden környezetben. Így voltunk ezzel mi is, hiszen a környék telis-tele van számtalan csúccsal, ami ígéretes látványt tartogat az arra járók számára. Mindemellett egy remek kihívás is minden túrázónak vagy terepfutónak.

Eisenhut körtúra

Mi rögtön ki is néztük a környék egyik legmagasabb pontját, a 2441 méter magas Eisenhut csúcsot. Útvonalunkat pedig úgy alakítottuk ki, hogy minél többet a hegyvonulat gerincén haladva gyönyörködjünk a tájban.

Eisenhut felé félúton

Sajnos az időjárás kicsit a szomorkás arcát mutatta felénk, néhány helyen teljes ködbe borítva a gerincet. Azonban mi megvártuk azokat a pillanatokat, amelyek örökre emlékezetesek maradnak számunkra. Ha ennél is magasabbra szeretnénk emelkedni, mindezt pedig egy kis könnyítéssel tennénk meg, akkor jó választás lehet a közelben található Ankogel csúcsa felé vezető felvonó. Ezzel a lehetőséggel egészen 2632 méterig tudunk felrepülni. A látvány magáért beszél.

Ankogel panoráma 2632 méteren.

Az ezüst tó kincse

Szállásunk közvetlenül a helység névadó tavának szomszédságában volt. A Silbersee apparthotelről csak jót lehet elmondani. Modern, jól felszerelt szobák, konyhával és erkéllyel. Az épületben külön helységben szaunázási lehetőség, amit természetesen igénybe is vettünk. Kedves, magyarul is beszélő személyzet. Utólag derült ki, hogy a hotel tulajdonosa honfitársunk, akivel össze is futottunk az egyik kiemelt napunkon, amikor a terepfutó cipő helyett kerékpáros cipőt húztunk a lábunkra.

Silbersee hotel

Nockalmstrasse panorámaút

Tettük mindezt azért, hogy csodájára járjunk a híres és nevezetes alpesi panorámaútnak, melyet 1981-ben adták át a közönségnek. Ez a 35 kilométer hosszú útszakasz 52 kanyart leírva húzódik Innerkrems és Reichenau között. A legnagyobb emelkedő 12%-os, ami igaz kisebb erőfeszítések árán, de kerékpárral is bejárható. Az út elején fizetőkaput helyeztek el, itt lehet behajtani autóval vagy motorral. A felfelé kanyargó úton érdemes megállni a fogadóként működő alpesi menedékházaknál, természetvédelmi tanösvényeknél. Ezen kívül találunk még egy alpesi gazdálkodást bemutató múzeumot és egy gyógyforrást is a hegyen. És persze kihagyhatatlan az út legmagasabb pontja, az Eisentalhöhe, ami 2042 méterrel van a tengerszint felett. Ezt természetesen érintettük is, ahol megpihentünk, legeltettük szemünket a tájon és megcsodáltuk a fából faragott különleges alkotásokat.

Eisentalhöhe faragványok

Rinsennock csúcsfutás

Miután beteltünk a látvánnyal száguldottunk vissza a völgybe, így délután még lehetőségem volt megismerni a Rinsennock 2334 méteres csúcsát, amely a nyugati bástyája Turracher vidékének. Rövid de meredeken felfelé tartó útvonalon érhetjük el a kilátópontot. A központból indulva közel három kilométeres szakaszon több mint 500 métert emelkedik, de ez ne riasszon vissza senkit, a látvány kárpótolni fogja a megpróbáltatásainkat.

Terepfutás Rinsennock felé háttérben Turracher Höhe

Mindent a fákról

És ha azt hiszed ezzel véget is értek a látnivalók…tévedsz. Egy kis autókázás a St. Ruprecht ob Murauba és újabb izgalmas, interaktív látnivaló tárul elénk. Az itt található Famúzeumban mindent megismerhetünk, ami a fával kapcsolatos: a paraszti életet, az erdészeti munkát, a fával dolgozó kézművesek munkáját. A termekben, az erdészeti toronyban és az arborétumban bemutatják, hogy mekkora szerepe van az erdőnek a gazdaságban, a környezetben, a szabadidőben és kikapcsolódásban.

Holzmuseum

A sorok közt olvasva biztosan feltűnt, hogy csak jó véleménnyel tudok nyilatkozni az itt eltöltött napokról. Záró akkordként csak megerősíteni tudom korábbi gondolataimat és arra bíztatni mindenkit, hogy látogasson el erre a vidékre és fedezze fel testközelből a csodát.

Turracher Höhe

Ha tetszett a cikk kérlek látogass el a facebook oldalamra és nyomj egy lájkot. Így nem maradsz le a legújabb kalandokról. https://www.facebook.com/belifesome/

Út egy minőségi élethez

Olvastad már?

Megjelent a legújabb kiskönyvem!

Hasznos gondolatokkal és útmutatással egy minőségi élethez.

Kattints a képre és vidd el ingyen most!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük