Koschuta – Ausztria és Szlovénia határán

Koschuta egy 14 kilométer hosszú hegygerinc Ausztria és Szlovénia határán. A Karavankák hegyvonulatának egy része, amely több mint 120 kilométer hosszan húzódik a két ország között.

Utunk során a csodás kilátás mellett Darth Vader nagyúrral is találkozhattunk, aki a különleges energiával bíró hegycsúcsra érkezett, hogy erőt merítsen sötét terveihez és a következő csatájához.

Darth Vader a Lärchenberg csúcsán

Csak semmi kapkodás

Koschuta haus, szállásunk 1279 méteren.

A körtúra egy teljes embert és egy teljes napot kíván, ezért illik kipihenten és edzetten nekivágni a kalandnak. A legjobb megoldás, ha már előző nap kiutazunk a helyszínre és ráhangolódunk a feladatra.

A közelben található Koschutahaus erre kiváló lehetőséget nyújt számunkra. Vendéglátóink ízletes éltelekkel és helyi specialitásokkal várnak minket.

Koschuta körtúra

Ha azon gondolkodnál, hogy lehetne a legtöbbet kihozni ebből az izgalmas vidékből. Hogyan tudnál egyetlen nap alatt egy látványos, nem mindennapi kalandot létrehozni, akkor jó helyen jársz. A következő képen mutatok neked egy szuper tippet az előző kérdéseidre és mesélek neked részletesen az átélt élményeimről.

Koschuta gerinctúra

Bázispontnak válasszuk az előző blokkban bemutatott Koschuta házat, mely a fenti térképen a jobb alsó sarokban látható. Ezt a fényképet egyébként a helyszínen is tudjuk majd tanulmányozni, ugyanis a házunk előtt megtaláljuk embernagyságú formában fatáblára kifeszítve. Az osztrákok nagyon profik a különböző vizuális elemekben, melyek nagyon hasznosak tudnak lenni a kirándulók számára. Az infó táblától kiindulva egy kis séta után máris egy izgalmas ferrátán találjuk magunkat, melyen keresztül jutunk el a Lärchenberg csúcsára.

Ausztria határán

Követve a gerinc vonalát keleti irányba a Koschutnik Turm 2132 méter magas kilátópontja és a csodálatos panoráma tárul elénk. Ha beteltünk a látvánnyal egy törmelékes lejtőn tudunk visszajutni szállásunkra. Röviden így tudnám összefoglalni az útvonalat, de nézzük akkor pontról-pontra is az egyes szakaszokat.

Lärchenturm – Klettersteig

Miután beöltöztünk, és felkészültünk a túrához, elindulunk az első kalandra. Egy jó félórás gyaloglás után falnak ütközünk. Innen csak sziklán mászva tudunk haladni, de jobb is, hiszen élvezetesebb, és könnyebb, mint a lihegés a meredek törmeléklejtőn.

A csúcs alatt kis variáció is van: lehet választani könnyebb és nehezebb szakasz közül.

Ha a torony mellett döntünk, kitett és teljesen függőleges mászás vár ránk a Lärchenturm északi falán. Fent egy impozáns óriás karabiner várja a győzteseket.

Lehetőség van elkerülni a tornyot, de az ereszkedés alsó szakaszát így sem lehet megspórolni.

Innen egy erős felmenet kezdődik a Karavankák főgerincére (Lärchenberg, 2081 m), de a kaptatóért cserbe a torony fantasztikus látványa kárpótol, ahonnan végigkövethetjük a lemászás útvonalát.

Lärcherturm klettersteig pályarajz

Koschutnik Turm 2132 m

A gerincen káprázatos panorámában gyönyörködhetünk. Délre Szlovénia, északra Ausztria, távolban pedig a Triglav integet vissza a kíváncsiskodó kalandorokra.

Az út nem éppen rövid, de biztos vagyok benne, hogy azt fogod kívánni, „bár sose érne véget”.

A képen látható látvány mellett juthatunk el kalandunk legmagasabb pontjára a Koschutnik Turmra. A csúcsra vezető szakasz előtti hágóból indul majd a lefelé az ösvény, bal kézre.

Útközben érintjük még a Breitkopf, 2124 m csúcsát is

Koschuta gerinc

Ezután is kell a bátorság-ügyesség, mert lefelé is van ferrata, sőt egy igen látványos híd is várja a csapatot terhelés próbára. Leszaladunk a törmeléklejtőn, és máris a völgyben sétálunk. Érezzük a ferrata feeling bizsergését a kezünkben és a korgást a gyomrunkban. Este a hüttében búcsúesten mulatunk: vacsora, sör, tánc…

Törmeléklejtő a visszaúton

Maga a klettersteig nagyon látványos és izgalmas. Az extra élményt a kitett és hosszú lemászás jelenti, fizikai nehézséget pedig a hosszú visszaút jelent. Alapvetően közepesen nehéz ferrátáról van szó, ezért elsősorban haladóaknak ajánlanám.

Lärcherturm karabíner

Végül pedig egy videós összefoglaló a kalandról:

Ha tetszett a cikk kérlek látogass el a facebook oldalamra és nyomj egy lájkot. Így nem maradsz le a legújabb kalandokról. https://www.facebook.com/belifesome/

Út egy minőségi élethez

Olvastad már?

Megjelent a legújabb kiskönyvem!

Hasznos gondolatokkal és útmutatással egy minőségi élethez.

Kattints a képre és vidd el ingyen most!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük